معرفی شش حالت ماده

در این مقاله به معرفی 6 حالت ماده می پردازیم. همه ما با 3 حالت ماده یعنی جامد ، مایع و گاز آشنایی داریم. ممکن است برخی از شما تا به حال نام حالت چهارم ماده یعنی پلاسما را نیز شنیده باشید و یا اطلاعاتی راجع به آن داشته باشید اما مطمئنا بسیاری از شما از حالت پنجم و ششم ماده یعنی چگال بوز - انیشتن و چگال فرمیونی، و همچنین خواص آنها بی اطلاعید. در این مقاله قصد داریم شما را با هر 6 حالت ماده و ویژگی های آنها آشنا کنیم.


به ادامه مطلب بروید....

ادامه مطلب ...

آب سنگین چیست ؟

آب خالص ماده‌ای است بی‌رنگ، بی‌بو و بدون طعم. فرمول شیمیایی آبH2O است، یعنی هرمولکول آب از اتصال دو اتم هیدروژن به یک اتم اکسیژن ساخته شده است. نکته‌ای که باید در نظر داشت آن است که عنصر هیدروژن همانند بسیاری دیگراز عنصرهای طبیعت ایزوتوپ‌هایی دارد که عبارتند از 2که باD دوتریم و 3که باT تریتیم نمایش می‌دهند. برای آشنا شدن با تفاوت این ایزوتوپ هابهتر است یک بار دیگر ساختار اتم را به یادآوریم.

به ادامه مطلب بروید...

ادامه مطلب ...

امیدواری انسان برای زندگی در سیارات دیگر

اولین سیاره قابل زندگی خارج منظومه شمسی که ۲۰ سال نوری با ما فاصله دارد توسط دانشمندان کشف شد.


این سیاره سنگی دارای فاکتورهای حیات مشابه زمین است در این سیاره باران می بارد و حتی اقیانوس هایی از جنس آب در سطح آن وجود دارد.


دما نه آنقدر بالا است که آب بجوشد و نه آنقدر پایین که آب یخ بزند.

اما .....

به ادامه مطلب بروید...

ادامه مطلب ...

الان کجایی ؟؟؟

آورده اند روزی میان یک ماده شتر و فرزندش گفت وگویی به شرح زیر صورت گرفت:

 

بچه شتر: مادر جون چند تا سوال برام پیش آمده است. آیا می تونم ازت بپرسم؟

شتر مادر: حتما عزیزم. چیزی ناراحتت کرده است؟

 

بچه شتر: چرا ما کوهان داریم؟

شتر مادر: خوب پسرم ، ما حیوانات صحرا هستیم. در کوهان آب و غذا ذخیره می کنیم تا در صحرا که چیزی پیدا نمی شود بتوانیم دوام بیاوریم.

 به ادامه مطلب بروید.....

ادامه مطلب ...